همشهری آنلاین: پس از رانش زمین و جاری شدن گل و لای در جنوب شرق برزیل، نیروهای امدادی بیم آن دارند که شمار قربانیان به بیش از 1000 نفر افزایش یابد.

Die Stadt Nueva Friburgo nach starken Regenfällen am Donnerstag

خبرگزاری اتریش گزارش داد، در منطقه واقع شده در شمال ریو دو ژانیرو، امدادرسانان روز یکشنبه تلاش کردند دستکم 610 قربانی را که تاکنون کشف شده‌اند، شناسایی کنند.

به خاطر آنکه شمار بسیاری از اجساد هنوز دفن نشده‌اند، در آب و هوایی گرمسیری این منطقه خطر اشاعه بیماری‌های مسری افزایش یافته است.

بنا به اعلام مقامات حفاظت مدنی، در منطقه کوهستانی سرانا (Serrana) در شمال کلانشهر ساحلی ریو دو ژانیرو حدود 14 هزار نفر نیازمند امدادرسانی هستند یا خانه های شان را از دست داده اند. نیروهای امدادی در ترسوپلیس (Teresopolis) ابراز نگرانی کردند که ممکن است شمار قربانیان به بیش از 1000 نفر برسد. در روستای کامپو گرانده (Campo Grande)، واقع در نزدیکی محل وقوع رانش زمین، مجموعا 2500 خانه ویران شده است.

 سه روز عزای عمومی

دیلما روسف (Dilma Rousseff)، رییس جمهور برزیل در این کشور سه روز عزای عمومی اعلام کرده است.

سرجیو کابرال، فرماندار ایالت ریو هم از روز دوشنبه به مدت یک هفته عزای عمومی اعلام کرده است. این بزرگ ترین بلای طبیعی بدین شکل در تاریخ برزیل است. هواشناسان می گویند روز پنجشنبه در این منطقه ظرف چند ساعت چنان بارانی باریده که گویی یک ماه به صورت مداوم باریده است.

کد خبر 125921
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز